مبلغان عرفانهای بدلی برای جذب افراد و نفوذ در آنها از روشهای زیر استفاده می کنند
🔰 مبلغان عرفانهای بدلی برای جذب افراد و نفوذ در آنها از روشهای زیر استفاده می کنند:
۱- برخورد عاطفی و محبت آمیز
۲- اعلام انحصاری بودن راه نجات در آموزههای خود
۳- ایجاد تشکیلات و عضوگیری
۴- تولید اصطلاحات جذاب
۵- ترویج جادوگری و شعبده بازی
۶- تحریف اصطلاح
💥 ۱- برخورد عاطفی و محبت آمیز
عموم انسان ها مورد محبت قرار گرفتن را دوست داشته و همواره به دنبال برخورداری از مزایای عاطفی هستند.
شبه معنویت های نوپدید با محبت کردن و مورد توجه قرار دادن افراد خاص، تلاش می کنند تا رابطه فرد را از خانواده و سایر وابستگان قطع کرده، او را تحت سلطه عاطفی قرار دهند.
💥 ۲- اعلام انحصاری بودن راه نجات در آموزه های خود
این شبه معنویت ها عمدتا چنین وانمود می کنند که تنها راه نجات از گرفتاری ها و مشکلات موجود، پذیرفتن آموزه های معنوی آنان است.
بدین وسیله، علاوه بر جذب مخاطبان تلاش می کنند، افراد جذب شده را نسبت به سایر فرق و ادیان بدبین و منزجر کنند.
شیوه ای که #اوشو، #عرفان _حلقه، #شیطان پرستان و … از آن استفاده کرده اند.
مثلا #اشو همه ملت ها را از آن خود می داند و می گوید:
” دیندار واقعی کسی است که به هیچ یک از ادیان و مذاهب تعلق ندارد! او به کل انسانیت تعلق دارد. همه ملت ها مال او هستند. “
💥 ۳- تولید اصطلاحات جذاب
یکی از روش های تبلیغی شبه معنویت های نوپدید، تولید انبوه واژگان و اصطلاحاتی است که در شکل ها، رنگ ها و قالب های گوناگون خودنمایی می کنند.
واژگانی همچون: موجودات غیرارگانیک، برون ریزی، قانون جذب کائنات، ندای درون، زوج معرفتی، شعور کیهانی و … که بسیاری از افراد به خاطر جاذبه این اصطلاحات، جذب آن می شوند.
ادامه دارد…